MORMOR 89 ÅR (BÄTTRE SENT ÄN ALDRIG)

För lääängesen (mer exakt precis en veckan sedan) firade vi min underbara mormor som fyllde 89 år ung. Det bjöd tradtionsenligt på födelsedagsfika bestående av hembakade kakor, sockerkaka, kaffe och tårta. Man rullar alltid lite extra när man tar sig därifrån, men det gör inte så mycket. Min mormor är en lite krutgumma som bakar, städar och påtar i trädgården bäst hon kan och planerar för fullt för en (förhoppningsvis kommande) höftoperation, samtidigt som hon vänjer sig med sin nya hörapparat. Hon hoppar till när hon spolar vatten i kranen, lägger märke till väggklockans tickande och ringklockans gälla signal. För sånt har ju varit okänd mark för hennes öron ett himla bra tag.

Grattis igen mormor, jag ska bli precis som dig när jag är 89. ♥






Kommentarer
Postat av: Matildaaa

åh tavlan bakom mormorn din känner jag allt igen! ;)

2011-06-30 @ 21:26:15
URL: http://matildakarolinas.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0