VI SNACKAR OM SUCCÉ

Tjoho! Här sitter jag med magen mått och belåten efter en kanonmiddag. Blodpudding!! Anar jag några höjda ögonbryn? Jag älskar blodpudding och äter det mer än gärna minst en gång i veckan, och njuter utav varje tugga. Att det är så satans simpelt att laga till gör det ju bara till en ännu större hit. Jag brukar alltid äta blodpuddingen med riven vitkål blandad med hemmagjord lingonsylt, ett riktigt toppenalternativ! Men ibland är det kul med variation och idag var jag inte sugen på söt sylt så jag mosade en halv banan och blandade med keso och en skvätt havregrädde - och vilken succé det blev! Helt klart något att göra om.



Annars då? Jag har jobbat 7-16 och har plockat färskvaror hela dagen. Jublade även lite när jag fick äran att fylla på ölkorven i lösvikt. Då måste man nämligen provsmaka på de som redan ligger i byttorna för att se att de är bra. Matglad och korvglad som jag är passar det mig rätt bra, speciellt på eftermiddagen när energin tryter.

Nu ska jag ta tag i disken som tycks växa sig större för varje minut. Puss på er trogna läsare! ♥

Kommentarer
Postat av: Matildaaa

haha blodpudding och ölkorv :P fint!

2011-04-05 @ 19:43:10
URL: http://matildakarolinas.devote.se
Postat av: Sara

Jag tycker faktiskt också väldigt mycket om blodpudding, men jag blev jätteledsen när man inte fick dricka mjölk till. Det tar tydligen bort alla de vitaminer och ämnen och grejer som gör blodpudding nyttigt. För mig är det minst halva grejen, att dricka mjölk till, så jag strejkar lite i protest. :)

2011-04-05 @ 21:18:12
URL: http://sarapierre.blogg.se/
Postat av: Simon

Haha var det extra stark ölkorv kanske? ;)

2011-04-06 @ 03:04:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0