SOCKERBEROENDE


Hej på er! Det gick oväntat bra att gå upp halv fem imors och börja jobba kl sex. Slutade tre och nu sitter jag och laddar inför träning. Gick loss totalt på godisskålen och kakfatet på lunchen idag så jag har lite energi att förbränna om man säger så.

Apropå det, jag har kommit fram till att jag verkligen har ett sockerproblem, ni vet som alkoholister med alkohol. Jag kan klara av att stå emot ett tag och jag kan välja nyttigare allternativ, men när jag väl tänker att jag ska "unna mig" en bit så slår det slint! Vräker i mig som om det inte finns någon morgondag! Därför har jag kommit fram till att jag borde starta någon slags avvänjning, eller ja, helt enkelt ge fan i godis och kakor på riktigt (det ända som får slinka ner på lördagskvällen är riktigt mörk choklad). Om jag ser på det som det problem det faktiskt är (syftar mer på det psykiska än på att man lägger på sig) så kanske det går lättare. Jag ska testa. Jag kommer behöva eran hjälp i detta, kan ni hjälpa mig att inte falla ner i sockrets fälla något mer? Och jag vill inte höra "unna dig ibland, du är inte tjock" för nu handlar det inte om det, utan om att det slår slint i skallen när jag äter socker.

Kommentarer
Postat av: Simon

Räknas chips och sådant gott med? Slår vad om att Jät kommer ha med några chips till 60året :)

2011-04-09 @ 00:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0