VÄSTKUSTEN BILDBOMB #1

Idag har jag äntligen fått tillbaka min fina lilla kamera så nu kan jag visa er en hel drös med bilder som vi tog de två sista dagarna jag var med. Innan det hade jag inget minneskort så därför blev det inga bilder då. Nu kör vi!


Snusen var i full gång med disken i husvagnen. Hela veckan återanvände vi olika typer av engångsartiktlar, tex de apsnygga röda plasttallrikarna. (Min idé att diska och använda fler ggr istället för att slänga, miljönissen...)

Vi spelade neger&president och la patiens på kvällarna och så åt vi M&M's ur platsmuggar och hade tända ljus och var tysta som möss så fort klockan slog tolv för att inte bli utslängda.

Vi åkte en massa bil och hade alltid havet långt bort i horisonten och allt var platt och det fanns vindkrafteverk överallt som såg ut som stora blommor. Det var fint.

Vi åkte en massa bil (igen) och lyssnade på jättehög musik, allra mest Alejandro.

Vi gick på upptäcktsfärd med Ewis pappa och syster i Falkenberg medan pojkarna var ute och fiskade på stora havet.

Det fanns en himla fin kyrka där men vi hade fått upp farten så bra att vi inte stannade för att kika inuti.

Ewis syster Olivia hittade en jätte stor och jättegammal cykel som vi alla ville upp på men som nog bara passar för en lite mindre person att klättra upp på.

I Falkenberg hade de fyrkantiga träd också! (Fint att vi fick med en kram på bilden.)

Vi gick vid en å och tittade på vattnet och tyckte att det var himla varmt.

Jag satt och pustade ut efter allt promenerande medan Olivia spejade på fiskar.

Ewis spejade också, och hade på sig en tröja som det hängde smala gummitrådar från under armarna så det såg ut som jättemycket armhålehår. Tyvärr missade jag att ta en närbild på det...

Ewis pappa hade en lång fläta av sitt skägg som var himla fin. En sån ska jag också fixa om jag nångång får skägg.

Stefan och Linus kom hem från sin fisketur på havet så vi mötte upp dem i Varberg. De hade med sig lite makrillar som skulle grillas hemma vid husvagnen.

Vi åt glass nere vid hamnen njöt av den värmande solen som aldrig ville lämna oss ifred (ja vi önskade i smyg att det skulle vara mulet så vi kunde ha kläder på oss...).

Ewis och Olivia satt brevid fiskebådet och såg söta ut.

I Varberg var det världsfint med en mysig strandpromenad ute med havet.

Det fanns ett kallbadhus vid stranden där man badade rakt ner i havet under huset. Om man hade tur kunde man få se en gammal snopp eller hängtutte när man satt på stranden för där badade man naken och man såg rakt in mellan pelarna.

Nu orkar jag inte ladda upp mer men jag tror ni kan räkna med att det kommer mer imorgon. Nu ska jag se ett avsnitt O.C. och sedan blir det sängen. Natti! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0