VÄSTKUSTEN BILDBOMB #2

Igår var jag alldeles för trött för att orka lägga ner minsta energi på att ladda upp resten av bilderna från husvagnssemestern, men idag är jag lite piggare. Så här kommer de sista bilderna från Varberg!


I Varberg fanns det en stor fästning som vi gick in och kollade i och det var väldigt fint väder.

Fästningen var omringad av kanske det snuskigaste vattnet vi sett. Det var verkligen gröööönt.

Så här såg det ut innanför murarna, en massa små kryp-in med muséer, vandrarhem och fik.

Vi gick upp på fästningens topp och satte oss på en gammal kanon.

Utsikten var som ni ser rätt fantastisk och där nere ser ni gångvägen precis vid havet som vi knatade omkring på.

Rätt himla fint.

Vi gick in i ett gammalt (typ) fängelse som nu var ett vandrarhem. Om man bodde där så fick man bo i små celler och äta nere vid ett stort långbord. Allt var väldigt bevarat i fängelsestilen.

Efter alla höga höjder på fästningen gick vi ner till stranden och solade lite halvklätt.

Jag som hoppades på dåligt väder satt och svettades i mina svarta leggings.

Ewis syster hade klätt sig något mer passande för hettan. Efter stranden var det dags för mig att vänta på mitt tåg hem till Katrineholm. Efter närmare en och en halv timme kom äntligen tåget och jag kunde rulla iväg hemåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0