PIGGLET

just nu känns det som att alla ligger hemma och mår skit efter vaccinsprutan. jag tycker det känns lurigt, något som ska skydda men som innehåller kvicksilver och som dessutom inte ges till vissa i andra länder vill inte jag spruta in i armen.

pratade med kinesiologen igår om vaccineringen och enligt honom är influensan för de flesta inte mycket värre än ett förkylningsvirus med feber. kvicksilvret i vaccinet kan däremot vara en större risk för kroppen än influensan (om jag fattade det rätt). det finns ett annat vaccin mot svinis som är ofarligt, men detta finns inte att få tag på i sverige men däremot i andra länder. varför spruta i befolkningen ett vaccin som kan vara farligt när det finns ett ofarligt att välja?

jag ska inte vaccinera mig, däremot ska jag tvätta händerna ypperligt noga och använda handsprit!

Kommentarer
Postat av: David

http://www.lakemedelsverket.se/alla-nyheter/nyheter-2009/sammanfattning-av-kunskapslaget-for-tiomersal/



"Mängden kvicksilver i en dos vaccin, 2,5 mikrogram, ligger betydligt under vad man normalt får i sig via födan under en vecka"

Tänkte bara att man inte ska skrämmas av en titel. Bara för att det låter farligt är det inte alltid det.

2009-11-25 @ 20:49:05
Postat av: Robin

Det är väl klart att staten inte vaccinerar folket med ett vaccin som skulle vara farligt?

2009-11-29 @ 12:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0