alltid denna vikthets

jag vet inte hur många gånger jag har försökt få in i skallen att det inte är siffrorna på vågen som är det viktiga här i livet. gång, på gång, på gång så ramlar jag ändå tillbaka i den där fällan av vikthets. irriterande. jag är en sån som (när det gäller andra än mig själv) inte tycker man ska bry sig ett skit om hur mkt man väger, om man har en lite kurvigare figur, om man har några lovehandles. vad spelar det för roll? jag tycker rent av att det är snyggt med former. det är snyggt att ha en rumpa som faktiskt inte får plats i ett par 25' -jeans, det är snyggt att kunna fylla ut kläderna, det är snyggt att vara naturlig helt enkelt. varför ska det då vara så svårt att se sig själv med dessa ögon?
sen så ska man ju såklart försöka vara lite hälsosam också. daglig motion i form av små promenader eller liknande kombinerat med en inte allt för onyttig kost alltjämt. tallriksmodellen är ju en höjdare.

jag ska försöka ta till mig dessa fina ord nu och hoppas att ni gör detsamma. vi är fina som vi är!

Kommentarer
Postat av: Amzy

Skön blogg tjejen, stor kram från mig! =)

2009-05-05 @ 17:35:48
URL: http://amzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0