mot ljusare tider

har ni tänkte på det, att det nu bara blir ljusare och ljusare? ashärligt tycker jag. jag är verkligen ingen vintermänniska som gillar att ta sig ut i skidbacken en kall, möjligtvis lite solig, dag och swisha (ful stavning?) ner på en snygg snowboard. dels för att jag inte är en vintermänniska, dels för att jag inte kan åka snowboard. förjäkligt.
därför blir jag gladare än gladast när solen tittar fram med allt jämnare mellanrum och värmer allt mer och mer. lovelylovelylovely.

nu till det viktigare med detta inlägg; jag tänker starta upp en ny träningspakt! bara jag säger ordet pakt så kan jag riktigt se att ni är många som suckar, skakar på era huvuden och tänker: stackars lilla flicka, du klarar ju aldrig av pakter. till er vill jag bara säga att jag minsan klarade av den förra träningspakten alldeles utmärkt (och onyttighetspakterna kan vi strunta i att prata om. hähi). så nu vill jag att just DU ska joina! pakten går ut på att du ska bli mer vältränad för din egen skull, ingen annans. du tränar ett visst antal övningar 6ggr i veckan i 5 veckor. att en dag plockas bort varje veckan beror på att jag i den förra pakten märkte att det inte är så smidigt att behöva slänga sig på golvet och svettas järnet innan man ska ut på partaj.

de övningar ni skriver upp er på är dessa:

50 situps
30 armhävningar
50 rygglyft
24 rumpkick bakåt med rakt ben, rakt bakåt, stående på alla fyra
24 rumpkick  bak-uppåt med böjt ben, stående på alla fyra
24 kissande hunden
50 benböj


det kan låta mycket med tar bara några minuter av eran dag. tänk på resultatet sen liksom! så komigen nu, jag vet att ni alla vill bli lite mera fit inför sommaren. hey ho let's go!


Kommentarer
Postat av: becca

man kanske skulle joina ;D

2009-03-24 @ 18:22:44
Postat av: malin

jag dog

2009-03-24 @ 19:32:08
URL: http://fiama.blogg.se/
Postat av: Elin

skojjar du?! 30 armhävningar!! jag klarar inte äns en...XD

2009-03-25 @ 09:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0