äntligen funkar det!

en dag som bonde:


"high visibility", jag förstår anledningen till namnet på kläderna.

arbetskamrater.

jag gosade sönder kissemissen under lunchen.

låååångt bort i fjärran skådar ni gården brynstorp där morbror är bosatt.

eftersom bloggen har vart cp sen igår har det inte funkat att skriva allt jag ville skriva igår efter min långa, varma, tunga arbetsdag på landet. (känner att jag klagar lite mycket?) det blev inget rensande i valla utan det blev till att parkera sig ute i kohagen i brynstorp och ta bort taggtråd och byta ut till el-linor eller vad fasen det nu heter. det var tungt som satan och varmt/kallt i omgångar. inte alls någon höjdare för mig förkylning så idag sitter jag här istället för jobbar ute i rabatter. mådde som en överkörd utter igårkväll så det vara bara att sjukanmäla sig. självklart vaknar jag upp idag och känner mig frisk som en nötkärna. kul att missa ca 650 spänn, ooja.

anyway, skönt med en ledig dag (säger jag efter att ha jobbat EN dag). nya tag nästa vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0