sthlm med snusen

det gick inte att publicera igår men här kommer iaf vad som skulle ha varit en resumé över gårdagen:

eftermiddagen och kvällen har spenderats i sthlm med snusen. riktigt riktigt trevligt, jag har verkligen saknat att göra nånting bara vi två. det blir ju aldrig tid till det när det alltid kommer nåt ivägen. iaf så kommer vi fram till storstan och har 40 min på oss att lyckas shoppa något. vi beslutar oss för att sattsa på H&M. jag hittar en kjol och en tröja och ewis hittar en kofta. klockan är nu 18.10 (teatern börjar 19.00) och vi känner oss optimistiska nog att springa bort till gina tricot för att ge ewis en chans till att hitta nåt mer. tyvärr blev det nitlott och istället måste vi springa som tokar till pressbyrån för att där få stå i en låååång kö och sedan till sist rusa ner till tbanan. vi är 2 cm från att kliva på fel och komma nån helt annanstans än skärholmen men lyckas i sista stund märka att nåt inte stämmer. väl i rätt vagn märker vi att det är bra mkt längre till skärholmen än vi trodde. klockan tickar på i en himla fart och plötsligt är klockan 19.00 och vi är fortfarande inte framme. fan säger vi. 5 min senare hoppar vi av och kutar åt vad vi hoppas är rätt håll och till sist ser vi röda lampor och en stor skylt med texten "Stockholms stadsteater Skärholmen". 5 min försenade och får smyga in bakvägen och får lite småarga blickar på oss, men we made it. och vendela var grym. saknar den lilla korven :(

 

fit for sthlm-fight.

ville ju visa på att vi var i skhlm.

på hemvägen var så gott som ensamma på tåget och var kreativa med soppåsar i håret.


Kommentarer
Postat av: ewis

jag har med saknat det! vi får se till att hitta fler sånna stunder :) <3<3<3

2009-01-31 @ 14:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0