det är as kallt

jäkla skit. det där att man ska ta sig ut och springa, nivet så man mår bra och grejer, det kan omöjligt funka på mig. alla de senaste gångerna jag tagit med utanför dörren i en susande fart och ful springstil har jag sedan gått och blivit irriterande krasslig. jag är ett levande bevis just i detta nu! frusen, trött och hängig. nej det ser ut att bli promenader för min del en tid framöver så jag slipper ligga hemma och tråka, isolerad från omvärlden.
   en annan otrevlig grej som dök upp under springturen var min trologtvisa astma. eller ansträngninsastma eller vad det kan vara. den brukar dyka upp under springturer eller andra ansträngande aktiviteter men idag slog den rekord i styrka och jag trodde jag skulle stryka med. eller i alla fall bli hittad liggandes skakandes av andningssvårigheter under en gran. eller i alla fall bli riktigtriktigt skrämd och sitta och skaka. det sistnämnda stämmer väl mest in på situationen. det är dags att kolla upp det där!

nu ska jag flytta min frusna röv till badrummet där jag ska ställa mig framför spegeln, gör mängder med käkövningar i en kvart, för att sedan (vääääldigt avslappnad förhoppningsvis), krypa ner i sängen och inte gnissla tänder. tandläkarens rekomendation och order så det är väl bara att göra som man blir tillsagd.

gnisselgnissel!

Kommentarer
Postat av: ewis

hihi käkövningar, dom får du visa! ;)

2009-04-08 @ 09:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0