godisförbud och ett löfte till mig själv om ett försök

idag när jag vaknade och tog mig ut ur sovrumsdimman möts man av beordningen: gå och lägg dig igen, det här är emmas påhitt! så man går och lägger sig. efter några minuters lyssnade på slamrande ute i köket kommer mamma och emma insjungandes på ja må hon leva och i armarna har de äppel & kanel-plättar. emma som inte kommer vara här när jag fyller på fredag ville bidra med ett litet firande i alla fall. och det är ju faktiskt riktigt gulligt när man tänker efter.

på grund av att man under aprilmånad äter som en 7-barnsfamilj vareviga dag har jag fått mamma till att hjälpa mig med ett godisförbud. alla dessa pakter funkar inte längre, en bra grej i början men sen skiter det sig så gärna. så nu tog jag till lite mer effektika metoder. mutning. om jag håller mig godis-sober i ett halvår så inkasserar jag 300 spänn, vilket alltid behövs även om summan kan tyckas liten. det är ju egentligen inte pengarna jag gör det för.

sen det där löftet till mig själv handlar om att jag ska försöka promenera. en massa! jag cyklar gärna vartän jag ska, snabbt och smidigt, men att gå ger ju en himla massa gratis motion. och så får jag väl erkänna att jag blivit lite påverkad av min promenadgalne syster + alla dessa tidningsrubriker.
så nu ger vi det ett försök i alla fall.

nu skriker disken på mig så det är bäst att jag kilar dit.
heje!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0