DAGENS KRYAPÅDIGLUNCH


Hej på er! Idag mår jag bättre. Har dock fortfarande en tennisboll i halsen, men jag tror en god natts sömn hjälpte en del. Sov med täcke + 2 filtar och elementet på högsta effekt. Frös som en tok! Men bättre idag som sagt.

Har precis lagat och ätit en nyttig och värmande lunch för att försöka bli friskare. Såg receptet på tv imorse och blev så sugen att jag sprang ner de de tio kliven till Tempo och handlade det som behövdes. Vilket i och för sig inte var särskillt mycket. Det blev en näringsrik soppa på bönor, champinjoner, bladspenat och lök. Hur gott som helst! Om ni och vill göra en snabb och nyttig soppa så gör ni så här:

För ca 2 port:
4 färska champinjoner
1 lök
2  "klumpar" frusen bladspenat
½ burk (200g) bönor, någon sort du gillar
en skvätt balsamvinäger
2 dl buljong

Fräs champinjonerna och löken i en rymlig kastrull eller gryta. När de fått lite färg häller du i de avsköljda bönorna och buljongen. Skvätt i lite balsamvinäger och låt koka under lock på medelvärme i några minuter. Servera med en bit mjukt bröd som du lägger i soppan så den suger upp allt gottigt. Tadaa, klart!

Kommentarer
Postat av: Simon

Om nom nom minus bönor.. Men jag skulel inte tacka nej till det nu, då jag är cp hungrig och på jobbet, och ska jobba 11h idag :( Dock bara 4-5 h kvar ^^

2010-11-30 @ 14:18:39
Postat av: Emma C

det låter mumma! fast jag är inte heller så mycket för bönor men detta man kanske skulle pröva :)

2010-11-30 @ 17:07:12
URL: http://emmacaspary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0