desde luego

det betyder givetvis på spanska. det vet jag efter att ha suttit i más de una hora och tragglat glosor, motsatsord, tidsuttryck och annat superskojj. det är nämligen spanskaprov imorgon och jag har varken haft tid eller lust att plugga till det tidigare, så denna söndagskväll är ganska fulltecknad.

igår bjöd ju som sagt på våffel & filmkväll med sanna och elin och det blev självklart en ätartävling mellan oss. precis som jag hade förutspått så vann ju jag självklart med mina siete y pico våfflor (alltså drygt sju st). jag hade säkerligen kunnat få ner fler skitgoda våfflor med lingonsylt och grädde, men när jag satt med de sista och märkte att det bara var jag som fortfarande åt, insåg jag att det fick räcka. nån måtta får det väl vara.

efter käkandet till melodifestivalen blev det film. the blairwitch project som jag inte tycker om längre. vi var tvugna att sitta inne i mitt förut så trevliga och mysig rum eftersom jag bara hade filmen på datorn, och vips så blev mitt rum sin totala motsats. asläskigt och mörkt. där ville jag absolut inte sova ensam, så när sällskapet hade kilat hem satte jag mig på första bästa nattbuss ut till vingåker och snarkade tryggt och mysigt brevid en jocke. det är tur att man har sånna fina förmånligheter. ♥

om man skulle ta och fortsätta med lite mera español nu. ja så får det bli!

TJA!

Kommentarer
Postat av: Susanna

underligt det där att antalet våfflor som du sägs ha ätit bara ökar hela tiden, igår sa du att du hade ätit 5, nästan 6 våfflor ;) hihi

2009-03-01 @ 20:58:24
URL: http://susannaelisabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0