DAGISFRÖKEN


Eller det heter ju egentligen förskolelärare/barnskötare nuförtiden...
Hur som! Jag har precis kommit hem efter en förmiddag på dagis där jag var och presenterade mig idag. Följde helt enkelt med mamma till jobbet och lekte med söta barn. Jag har ju skrivit upp mig på vikarielistan för dagis och förskola i Katrineholm och det är alltid ett plus att gå dit och presentera sig för att öka chansen att de ringer till just mig när det är ont om folk. Det var kul att vara där men jisses vad barn kan vara högljuda! Ni vet ju hur jag blir när barn skriker (= lite smått galen)... Trots det gick det bra och jag försökte vara alla barnen till lags på en gång. Det är minsann inget slöjobb att jobba på dagis, det är en sak som är säker.

Dagen kommer fortsätta på i ett raskt tempo. Laga lunch (superpyttipanna!), baka, gå på möte, hem och äta/byta om och sedan dans. Fullspäckat, men det är kul för en gångs skull!

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej!



Jag har också tänkt skriva upp mig på vikarielistan i stan, men VART gör man det/hur? :)



kram

2010-11-25 @ 21:38:18
URL: http://trelins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0