nu blir jag vis.

jag har tandvärk. alltså inte nån sån där hålitanden-värk, nej nej isa har faktiskt aldrig haft ett endaste hål! nej det är en visdomstand som håller på o tittar upp där bak i mörkret förstår ni. o det gör lite ont när den tränger sig upp ur tandköttet, preeeeeessar (lidande i rösten) sig igenom med sin spetsiga topp. det är trevliga grejer det!

för övrigt så är jag väldigt lycklig idag! jag har överlevt domedagen för fan! :D spanska nationella gick som väntat, SKIT men jaa det var ju somsagt ingen vidare surprise. hörförståelsen bestod av en 7 år lång intervju som man fattade mindre än hälften av o sen skulle svara på en massa frågor om. efter det vara det snabbt på att börja med uppsatts! sitta o slappa en liten stund, dricka lite vatten kanske, det kunde vi ju bara glömma! nu skulle vi skriva om adriana (hon som blev intervjuad) o hennes liv. med mina spanskaskills såg det ut ungefär så här:

adriana är 37 år.
adriana bor med sin stora familj i sverige.
hon har 4 barn.
det är stora kulturskilnader mellan sverige och uruguay.
adriana gillar att leka med sina barn.
adriana vill åka till släkten i uruguay i framtiden.

fast på spanska dårå. bör nämnas att vi fick ca 4 A4 att skriva på. jag täckte väl ungefär nästan ett. jag är bäst!
sen var det äntligen rast! i 15 min. äpple, vatten, in igen o nu var det läsförståelse. vi bara: puuuh* nu är det det lättaste kvar! då slänger nicklas fram ett häfte lika tjockt som en BOK framför oss o vi får 65 min på oss. vem hinner inte klart med alla frågor? jag såklart! haha o nicklas som har sagt att jag ligger på "VG med indikering till högre". vilken chock han kommer få!

sen fick vi en halvtimme lunch där vi proppade i oss så mkt mat vi bara kunde o sen råpluggade vi lite o sen var det språk- och litteraturhistoriaprov. gick nog rätt okej. räknade ut att jag kunde ha 5 fel om jag skulle få MVG o jag hoppas jag håller mig under den gränsen. det här brukar vara mitt ämne så nu håller vi tummarna allesammans!

var på infomöte om sommarjobb också o fick veta att jag kommer tjäna 6500. det är faktiskt rätt så lite. beskiven i am, men det är ju alltid något. nu är jag supertaggad inför sommaren! p&l, hotell i sthlm med mamma + allsång på skansen, västkusten med ewis, sommarjobb = PENGAR, o slappande! jag blir lycklig bara jag tänker på det :D

nu har jag nog skrivit tillräckligt va. ska kolla lite tv med mooor! TJARRO

Kommentarer
Postat av: Simon

Om ni ändå ska till västkusten kan ni väl åka förbi här ? :(

2008-05-22 @ 19:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0