TENERIFFA DEL 2


Första dagen efter vi kommit fram slängde vi oss direkt på varsin solstol och låg där och stekte hela långa dagen.

Det var vi inte ensamma om! Redan vid halvtiotiden började det snabbt fyllas med solslukande turister.


Så här såg det ut innan man gick in i vår lägenhet på hotellet.

Och såhär såg det ut när man gick bort till receptionen.

Eftersom Teneriffa är en vulkanö går gatorna upp och ner överallt och husen byggs högt, högt, högt på höderna. Trappan ni ser har förövrigt 118 steg, vi var tvugna att räkna...

Trånga gaotor med en massa minibilar. Och en och annan gigantisk buss.

Vi lunchade på ett av favoritställena, El Pescador, och beställde in Paella med tillhörande flaska champagne. Mumma!


Paella med musslor och räkor, så jäkla gott.

Mussla smakar ungefär som fisk, lite otippat. Jag förväntade mig en slemmig sak!

Vart man än stod så hade man antingen havet eller de häftiga bergen bakom sig. Maffigt vill jag lova!


Långt där bort kan ni ana ön La Gomera som är en annan av Kanarieöarna.






Bara några hundra meter bort fanns en "strand", visserliga halvt avstängd, med stora vågor att slungas med i.

Sådärja! Andra delen av Teneriffa är uppe! Ni kan räkna med minst en del 4 och 5, massa bilder!

Nu ska jag förflytta mig från datorn och parkera mig i soffan med trafikteoriboken istället. Måste plugga, dagarna bara flyger fram! sedan blir det träning nummer två för idag, gym med mitt personliga träningsobjekt Martin. Eftersom jag har PT-drömmar kan det vara kul att testa på att peppa och lära ut till nära och kära. Bara att ni hör av er om ni är sugna ;)


Kommentarer
Postat av: J

Hej gullis!



Vad tycker du om min Mulberryväska jag fick hem idag? :$



Nu får även alla mina läsare rabatt på hela H&M´s sortiment.



Puss&Kram

2011-01-20 @ 22:17:30
URL: http://Marigold.devote.se
Postat av: Simon

AShäftiga bilder man kan itne annat än längta tills den värmen kommer till sverige! Dock dröjer det nog.. Kram på dig

2011-01-21 @ 09:18:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0