NR 3: EN BILD PÅ NÅGON I MIN FAMILJ


Slår till på två stycken! Mina fina syster och fina mamma. Vi börjar med min syster. Hon är 27 år gammal, bor i Stockholm och jobbar med massa smarta saker (...) på Sweco. Hon har alltid försökt vara min extramamma och velat bestämma över mig och vad som är bäst för mig. Det är inte alltid det uppskattas... Men det är väl så det ska vara när man är syskon, speciellt när det skiljer 8 år emellan en. Hon har ett riktigt stormväder till personlighet och kan gå från sprudlande glad till gnistrande argsint på några sekunder. Men hon är väldigt bra på att glömma och gå vidare, så det gör inte så mycket. Hon är den bästa systern man kan önska sig.

Min mamma är en dam på 59 år (jag är lite av ett sladdbarn) och det är med henne jag bor här i Katrineholm. Hon har alltid jobbat på förskola och just nu jobbar hon med 1-5åringar. En massa skrik och bajs dagarna i enda, och ändå orkar hon med att vara en fulltidsmamma till mig. Av mamma har jag ärvt min blyga lite tillbakahållande sida. Den där sidan som inte riktigt kan ta för sig. Precis som henne var jag sjukt blyg när jag var liten, men vi har båda vuxit ur detta för varje dag som går. Min mamma älskar att dansa! Ni vet sån där pardans till dansbandsmusik. Hon ÄLSKAR det och åker därför iväg nästintill varje lördag med sin karl för att ta sig några svängom. Min mamma är även allergisk mot i princip all vanlig mat. Mjölk, ägg, fisk, örtkryddor, kyckling, en hel del frukt, tomat, paprika, vete etc. etc. Därför lever vi här hemma på kött och potäter. När jag var liten var jag sjukt mammig och kunde knappt lämna mamma med blicken innan jag fick klump i magen och började gråta. Som tur är har jag lärt mig att vara ifrån henne ibland nu. Min mamma är världens bästa mamma.

Kommentarer
Postat av: Simon

Jag blir ju nästan tårögd av att läsa detta!

Undrar om någon kommer skriva så fint om mig om jag blir pappa någongång ^^

2011-02-08 @ 21:03:19
Postat av: Nathalie

Det kommer någon att göra Simon! :)

2011-02-09 @ 09:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0