JAG ÄR STARK


Något som är fel i jantelag-Sverige är att berömma sig själv och att låta sig själv glänsa när det väl går bra. Jag själv är en starkt trogen janteföljare och kan bli riktigt irriterad på folk som är nöjda med sig själv och som kan skratta och sedan glömma sina misstag. Varför irriterar det mig? Jo för att jag är avundsjuk, så enkelt är det. När vi avundas någon går vi till attack för att på något sätt skydda oss själva. Så vad säger ni om att göra en pakt? En pakt som går ut på att berömma istället för att hacka ner och snacka skit. En pakt som tillåter berömmet till dig själv att komma längre än till innanför pannbenet?

Jag har alltid haft en dålig självkänsla, så jag börjar! Jag är stolt över att jag har starka armar som gör att jag kan göra 10 armhävningar på tå. Jag är även stolt över hur självdisciplinerad jag kan vara bara jag vill, tex när det gäller träning.

Det var mitt "dagens beröm", hur låter ert?

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag är stolt över att jag lyckas bita mig i och ta mig igenom skolrelaterade situationer när det känns som allt är botten och så är jag stolt över att jag verkligen kan klara av det mesta sakerna i livet när jag väl har bestämt mig. Det låter kanske lite väl drygt av mig, men så är det. Man säger det bara alldeles för sällan :)

2011-02-06 @ 12:37:21
URL: http://sarapierre.blogg.se/
Postat av: ewis

jag går med i pakten! och jag är stolt över att jag gör massa måsten som jag aldrig annars skulle våga göra om jag inte var tvungen. och att jag ingår den här pakten och ska göra mitt jävla bästa för att nå målet!

2011-02-06 @ 13:03:30
URL: http://evelinasandman.blogg.se/
Postat av: Simon

Shit, detta är ajg värdelös på.. Nog nu slut på det!



Jag är riktigt bra på att ungifär samma som Ewis, att göra saker när ajg väl måste.



Sen är jag bra på att springa och klättra.

2011-02-06 @ 21:15:37
Postat av: malin

Så jävla bra sagt Isa! Jag är stolt över att jag vågade åka till Spanien och vågade vara borta från alla jag älskar när jag visste hur jobbigt det skulle bli! För att jag har så det så himla bra, är stolt över att jag gjorde något för min egen lyckas skull!

2011-02-06 @ 22:52:51
URL: http://fiama.blogg.se/
Postat av: Embracelets UF - Emma C

Toppenpakt :)



Jag är stolt över att jag ibland kan strunta i måsten och till exempel skippa träningen för att sitta i soffan och läsa en bra bok. Men jag är också stolt för den träningsdisciplin jag faktiskt har.

2011-02-07 @ 21:01:31
URL: http://emmacaspary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0