HOME SWEET HOME

Då var jag hemma igen! Vilken bra helg jag har haft i Stockholm! Kom ju fram dit i fredags eftermiddag och blev mött av min syster på stationen. Vi kikade lite i affärerna och spanade på utbudet av vinterjackor och åkte sedan hem till henne och käkade middag framför Idol. Somnade båda två framför tvn... Lördagen mötte vi upp några av Emmas kompisar och gick på stan och shoppade och käkade världens sushilunch. Mmmmmmmm, så jääääkla gott. Det var buffé så jag tog om 3 ggr, man måste ju passa på liksom... Efter det åkte vi hem och vilade fötterna en stund och sedan var det bara att göra sig iordning för konsert. Håkan Hellström närmare bestämt och han var otroligt bra. Trots att jag inte är ett troget fan som kan alla låtar så gick det bra att njuta. Lite väl jobbigt att stå i 3 timmar i streck men vad gör man inte? Efter konserten ville de andra gamlingarna (min syster är 27) gå ut och jag följde trött med. Jag hade verkligen ont överallt, men lyckades ända komma in på ett ställe med 23års-gräns. Kände mig liiite missplacerad där inne får jag erkänna.

Söndagen bestämde vi att vi skulle se oss omkring i de olika stadsdelarna i Stockholm som Emma kan tänka sig flytta till. Vi räknade ut i runda slängar att vi måste gått minst 2 mil bara den dagen (=sjukt trötta fötter!). Vi kikade även in i en massa second hand-butiker, bland annat Beyond Retro som hade väldigt många fina väskor. Kvällen avslutade vi med popcorn framför en film på tv.

Vad shoppade jag då? En hel del kläder som jag behövde, tror bara det vara skor som jag inte köpte med mig. Det kommer upp ett inlägg lite senare med fynden! Nu ska jag packa upp och se om det finns nåt jobb att söka. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0