ANDRA DECEMBER

Jaha då var jag sjuk igen. Om man nu ens kan säga att jag började tillfriskna... Vaknade flera gånger inatt av att näsan var totalt igentäppt och halsen retade. Inte alls som man vill börja en torsdag! Jag drömde en jättekonstig dröm inatt också, en som jag drömt en gång innan. Den är nästan uppbyggd som en saga! Jag och min mamma skulle följa med min syster upp till en mystisk gammal stuga som det sas att man kunde få massvis med pengar ifrån, bara man gjorde på ett viss sätt. Man var tvungen att sova en natt i stugan (som var en läskigt ruckel) och på morgonen efter lyfta på två plankor i golvet. Där under kunde man hitta en skatt, men man var tvunegn att ha planen för flykten klar i huvudet! För när man väl rört skatten så hade man bara någon minut på sig att springa ifrån stugan och fly för sitt liv ifrån ett stort troll (!) som skulle döda en. Jag tror att vi lyckades överleva för sen var vi i ett fint hus vid havet. Men det vara bara min syster som var rik... Sjuk dröm som är minst lika läskig att drömma för att den känns så väldigt verklig. Konstigt nog.

Efter en frukost med avocadomacka kändes det dock bättre! Så nu ska jag slå till på lite julstädning i mitt rum. Det återstår att se om det blir mer än dammsugning, på nåt sätt stannar det alltid där...

Hjälp...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0