till david:

eftersom du inte är så väluppdaterad på bloggen så svarar jag dig här istället! jag tror inte så mycket alls på läkemedelsverket faktiskt, de pillar med tabletter och ämnen som kan vara bevisat farliga i längden. så vem vet, om 10 år kanske det kommer fram att vaccinet innebar någon form av nedsatt immunförsvar? eller någon annan bieffekt? ett exempel, amalgam användes för att laga tänder med för inte längesedan, det kom fram att det kunde vara farligt och man tog bort det. detta gav ändå effekter. det jag menar är att det här vaccinet känns förhastat och inte tillräckligt genomtänkt.

sen att läkemedelsindustrin inte tror en sekund på alternativa behandlingsmetoder är ännu ett tillök på min minuslista. dessa behandlingar är ofarliga och jag vet av egen erfarenhet att de faktiskt hjälper. nyligen har en forskare tex kommit på att astma går till 90% att bota med hjälp av en förändrad andningsteknik. fantastiskt tycker jag! så varför proppa i människor en massa tabletter i de fall det kan finnas ett annat alternativ?

blev skitlångt det här, men det här är något jag tror på och vill (i alla fall försöka) försvara. nu säger jag nattinatti!

Kommentarer
Postat av: David

Länken jag skickade från läkemedelsverket är en hyfsat bra rapport med källor från både WHO och stora världsomfattande forskningsprojekt. Om man hela tiden ska blicka bakåt på misslyckanden så finns det massor. Man ska dock veta att det är misslyckanden som föder framgång.



Angående astma så är jag ett lysande exempel på detta, jag medicinerades i flera år men sedan - med hjälp av förbättrad andningsteknik. Så jag har inget emot det. Men ett virus råder ingen alternativ behandling på.

2009-11-25 @ 22:20:21
Postat av: isa

men viruset är inte så farligt att du dör, den kan jämställas med vanlig influensa. där är det vissa som dör varje år (riskgrupper) men inte springer alla och vaccinerar sig för det. hela det här svinkaoset är uppförstorat till max.

2009-11-26 @ 11:16:39
URL: http://izorstarfighter.blogg.se/
Postat av: David

Det är helt sant, men jag vill inte ha på mitt samvete att jag tog död på någons/min farfar för att jag var envis nog att inte vaccinera mig.

2009-11-30 @ 10:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0