it was so easy and the words so sweet


vingåkers storstekare i egen hög person.

här sitter jag, med en högbrun mage, en röd nacke, och lyssnar på regina spektors nya skiva. skitbra enligt mig! perfekt för slöa sommardagar.

igår var jag i valla och slet ogräs hela dagen lång precis som i tisdags. galet varmt och svettigt och alldeles för många spindlar. ett tag blev jag överraskade med 5 st på bara några minuter och det blev för mycket för en lovisa som har en spindelfobi som heter duga. det var riktigt nära att jag sprang därifrån gråtandes, men jag lyckades ta mig i kragen.
när jag kom hem satte jag mig på första bästa buss till vingåker och lekte med jocke. ägde skiten ur honom (jag ljuger aldrig) i nåt jäkla maskspel, kollade scrubs och snarkade.
vaknade upp imorse av hetta och fågelkvitter och petade liv i jocke och sedan bar det iväg ut till hans kompis stuga. där stektes det, lyssnades på musik, var mys och såklart asvarmt, så trots skrämmande sjögräs och läskig botten tog jag några dopp i det blå.

imorgon är det fredag och jag ska jobba i valla igen. måste gå på ett maskinringen-möte också och träffa alla gubbar som kanske kan vilja ha tillgång till min ogräsrensar-tallang. skåjj. jag som är lite småskraj för gubbar.

nu ska jag nörda lite scrubs innan jag slocknar. HEJ

Kommentarer
Postat av: matilda

Du är flitig du som sliter och står i!:)

<3

2009-06-25 @ 22:24:13
URL: http://matildaflugsvamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0