ännu en dag på bondeland


ewis går loss med en plastpinne. uppdrag: förgöra det höga gräset.

jag får faktiskt plats i ett traktordäck.

idag hade jag ett super trevligt sällskap med mig på jobbet. SNUSEN SÅKLART! eftersom att jag idag skulle få vara på min morbrors gård och slita häcken av mig tänkte jag att ewis lika gärna kunde vara med och dela på bördan och lönen. och det var en himla tur att hon var med för herregud vad izor hade legat avliden i en kohade annars. en tok varm dag med uppgifter som vattna rabatter, röja gräs vid elstängsel, fösa kalvar i alla olika riktningar och försöka rädda en kalv som blev helt galen. kalven börja bete sig konstigt efter vi lyckts få in allihopa i sin nya, gräsrika hage. först började han backa vingligt baklänges ner för en backe, vidare rakt in i elstängslet, backa vidare trots elstötar och ramlar sedan ihop PÅ eltråden som fortfarande ger ifrån sig mängder med volt, och ligger där och krampar och kommer inte därifrån. vi stänger snabbt av strömmen men kalven ligger kvar och krampar och tuggar fragda och är helt galen. vi spolad en massa vatten på stackarn eftersom det kunde vara solsting men inget hjälpte. vet faktiskt inte om den överlevde för ewis och jag var tvugna att sticka till bussen. bussen som förövrigt fick punktering just när den ska ta upp oss så i 50 min satt vi i sköldinge på en trasig buss.

jag skulle kalla det ganska händelserik dag.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Shit vad härligt! Tror många skulle behöva en dag på landet!

2009-07-04 @ 10:38:04
URL: http://inthelostandfound.webblogg.se/
Postat av: ewis

sjukt jobbigt, men det var kul o jobba med dig! ;)

2009-07-06 @ 17:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0