ett litet framsteg

kom just hem från mormor. hon fyller 86 idag så mamma o jag slängde oss på bussen dit för lite lunch o fika med några släktisar. mormors syster ingrid var där o det måste vara den coolaste tanten i världen. (mormor behöver inte bli avis, hon vinner i snällhet) hon är väl 90 skulle jag tro o hon springer runt som.. en ung dam! hon cyklar, MED hjälm för det ska man ha, tar bussen, har superstora fräsiga brillor o pratar på oavbrutet om alla sin bravader (typ ramla med cykeln o slå sig ordentlig men bara köra vidare för att handla mat). hon är COOL.

käkade bara en portion av den übergoda maten o SKIPPADE fikabrödet, tog bara en tårtbit. jag känner att det går åt rätt håll iaf, även om jag känner mig fetare än någonsin. det blir ju inte direkt bättre av att det är kalas o fester hela tiden. är det inte tårtor så är det sprit. ja jag vet, man behöver inte dricka bara för att det är fest men det blir faktiskt jävligt torrt annars. om man är ensam om att vara nykter alltså. så idag blir väldigtväldigt onyttig. upplägget för kvällen är lite mesgrillning o mys för att sedan kila till cizzi för fest. har inte så stora förhoppningar på kvällen men det är bara att göra det bästa av det. YES.

btw, för att inte tala om p&l! usch jag bävar för tanken på hur jag kommer se ut efter den veckan. så jääävla fet. men men, jag får helt enkelt spendera resten av lovet med att banta o träna. det ska nog gå. det är lättare om man är fler som har samma mål, såå är det nån som är på?

nu ska jag överväga om jag ska ha strumbyxor ikväll o vänta på att vendela ska anlända om ett tag. GLAD MIDSOMMAR PÅ ER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0