hey let's kick it

jag har kommit fram till en sak.
jag måste nog dra ner lite på mitt brödkäkande.
tragiskt men sant.
i nuläget käkar jag typ 11 limpor per dag och det känns ju lite för mkt. bara lite sådär.
speciellt när man rör på sig så mkt som jag gör. he he he. alltså inget. bor ju fan här.
hatar att jag ska vara så lat hela tiden.
ta sig i kragen funkar inte för mig. jag skiter fullständigt i sånt där och så slutar allt istället med att jag blir deprimerad.
att jag aldrig kan lära mig.

men men, dags att sluta klaga och börja göra något.
jullovet ska bli mitt come back lov. massor med superduperpowerwalks och kanske (om det inte är för kallt och halt) ta mig en springrunda. det ni! det var inte igår.

men nu är det ju inte lov.
nu är det slutspurten i alla ämnen.
och är det nåt som är totalt sämst så är det att alla lärare vill knöka in sina prov och inlämningar preciiiiis innan alla lov.
jag får då iallafalla ingen lust till att plugga och göra mitt bästa då.
allt blir bara halvdant.

vi piggar upp oss genom att kolla på en dansande sanna:

Kommentarer
Postat av: Melissa

Nej, vi (snart) lärare gillar inte heller att trycka på er en massa grejer... blir bara korvstoppning och ingen studiemotivation. Och allt ni gör... skall rättas. Ett prov för er blir alltså mellan 30-100 prov för oss... ingen gillar slutspurterna egentligen.



Åh, längtar tills jag är färdigutbildad... du fick mig att längta tillbaka nu. Om bara den dumma sorgen kunde släppa!

2008-12-09 @ 17:13:54
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0